2006年2月14日 星期二

027-奶茶

「coffee or tea?」

「為什麼茶餐廳餐單上的套餐總愛寫著贈送"茶或啡"? 」

「為什麼熱檸水、熱朱古力、熱華田等又計算在"茶或啡"那一列?」

「 為什麼不乾脆把"茶或啡"統稱為"熱飲"? 」

「為什麼每間茶餐廳的凍飲也要+2元? 又不是1元又不是3元? 」

「熱飲要煲不是應該貴些嗎?@@」

 

如果要我選擇「茶或啡」,我會選擇奶茶。我總不接受咖啡那種怪味(嘗不慣吧)

記得幾年前曾經到過九龍塘"又一城"的「大魚豐作」幫襯了一杯"凍奶茶",那裡的奶茶又香又滑,是我喝過的最好味。可惜那分店於早前關閉了。

若給你選擇:「coffee or tea?」

11 則留言:

  1. oh, my laptop has been broken, so i have to go on the internet in the public library. i like milk tea so much. i still remember that when i was very young, i've watched a television program that refered to the milk tea with an egg. So at that time, i made a same one by myself at home. i poured a bottle of green tea, and added some milk, lastly i put a raw egg into the tea. oh...it's so awsome......heehee, but it's a lovely memory! i also like bubble tea, but right now i heard about that lots of "pearls" that in the bubble tea are false. oops!

    回覆刪除
  2. 回cool milk, 兒時的回憶是美好的^_^

    回覆刪除
  3. 真巧阿... 我也不喝咖啡的 @@ 最近也少喝奶茶了, 都喝 horlick 或者杏霜 因為奶茶對我的保健 會有負面效果

    回覆刪除
  4. 回hayes, 哈.. 我諗幾日後的TOPIC你一定有興趣>V<~

    回覆刪除
  5. 我好鐘意飲奶茶!好鐘意~~果種茶香…我都唔知點形容。 熱奶茶…唔好加糖,最能品嘗茶香! 當然唔係人人都得,好多人會話無味。

    回覆刪除
  6. 回凡人: 曾幾何時..有段時間我都勁熱愛「奶茶」,一天可以飲三杯唷,但現在已戎掉這習慣了。

    回覆刪除
  7. 兩樣都好飲喎~ 

    回覆刪除
  8. 你說的”大魚豐作”是一間日本料理店嗎? 如果是的話... 我知道九龍灣德福商場裡有一間喔~*:〕

    回覆刪除
  9. 回Jess, 就係呢間喇 不過好唔好飲都要靠師父沖的比例好不好呢 回vaness A, 哈.. 鴛鴦?

    回覆刪除
  10. you wrote : "九龍塘"又一城"的「大魚豐作」幫襯了一杯"凍奶茶" ,那裡的奶茶又香又滑, 是我喝過的最好味。可惜那分店於早前關閉了。 " I agree. It taste good. I drank other milk tea taste like that in other Japanese food shop last week.

    回覆刪除
  11. 回狄文.豪, 昨晚又去了「又一城」,但不知為何,美食廣場店裡的食物,也不太好味

    回覆刪除